La lógica de la narratividad según Polibio (The Logic of Narrativity According to Polybius)
3 Pages Posted: 29 Nov 2015
Date Written: April 12, 2012
Abstract
Spanish abstract: Comentamos un pasaje de las 'Historias' de Polibio (Libro V, 30.8-333) en el que se echa de ver la consciencia que este historiador griego tiene de la lógica de la narratividad, y de las implicaciones teóricas que tiene la dinámica de la retrospección para un proyecto como el suyo, la composición de una historia universal.
English abstract: A commentary of a passage of Polybius' 'Histories' (Book V, 30.8-33) which evinces this Greek historian's consciousness of the logic of narrativity, and of the theoretical implications of the dynamics of retrospection for his project of a universal history.
Note: Downloadable document is in Spanish.
Keywords: History, Historiography, Historians, Polybius, Greek literature, Greek historians, Retrospection, Narrativity, Narrative, Hindsight
Suggested Citation: Suggested Citation
Do you have a job opening that you would like to promote on SSRN?
