امام شیبانی کا استنباط احکام کے لیے حدیث سے استدلال: کتاب الاصل کی روشنی میں ایک تنقیدی مطالعہ (Application of Hadith in Legal Injunctions with Reference to Kitab al-Asl by Imam Shaybani)

Fikr-o Nazar, Vol.47, Issue 1. (July-September 2009), Islamic Research Institute, Islamabad

40 Pages Posted: 7 Sep 2016

See all articles by Mubasher Dr

Mubasher Dr

International Islamic University, Islamabad; Harvard Law School

Date Written: September 1, 2009

Abstract

Urdu Abstract: امام محمد شیبانی ؒ دوسری صدی ہجری کی اہم ترین فقہی شخصیت ہیں۔ آپ کو ایک طرف امام ابوحنیفہؒ اور قاضی ابو یوسفؒ کے واسطہ سے عراقی فقہ حاصل کرنے اور فقہائے عراق کی فقہی روایت کا امین و جانشین بننے کا شرف نصیب ہوا، دوسری طرف امام مالکؒ کی شاگردی اختیار کر کے حجازی فقہ سیکھنے کا موقع ملا اور تیسری طرف امام اَوزاعی سے استفادہ کرکے شامی فقہ تک رسائی کا ذریعہ ملا۔ علاوہ ازیں امام شافعیؒ، جو امام احمدؒ کے استاد ہیں، جیسے عظیم الشان فقیہ کا استاد ہونے کا شرف بھی آپ کو حاصل ہے۔ زیر نظر مقالہ کا حاصل بحث یہ ہے کہ دیگر فقہاء کی طرح امام محمدؒ نے بھی حدیث و سنت کو مصدر شرع کی حیثیت دی ہے اور استنباط احکام کے لیے مختلف اسالیب میں حدیث و سنت سے استدلال کیا ہے۔ خبر واحد اور قیاس میں تعارض کی صورت میں آپ نے خبر واحد کو ترجیح دی ہے، قطع نظر اس سے کہ اس کا راوی فقیہ ہے یا غیر فقیہ۔ نیز آثار صحابہ کو بھی آپ حجت تسلیم کرتے ہیں اور اگر قیاس ان سے متعارض ہو تو قیاس کو چھوڑ دیتے ہیں۔ صحابہ میں اختلاف رائے ہو تو کسی ایک کی رائے کو ترجیح دیتے ہیں اور صحابہ کے فقہ و اجتہاد سے عدول کو پسند نہیں کرتے، البتہ اقوال تابعین کو آپ نے وہ حیثیت نہیں دی جو آثار صحابہ کو دی ہے، لیکن اس کے باوجود اقوال تابعین سے رہنمائی و استدلال کی حتی الامکان کوشش ضرور کرتے ہیں۔

English Abstract: This paper studies Kitab al-Asl of Imam Muhammad b. Hasan al-Shaybani, one of the two most important disciples of Imam Abu Hanifah in order to determine the status of Sunnah in the Hanafi legal system. The paper concludes that the Hanafi School recognizes importance of the Sunnah as a primary source of Islamic law. The paper further shows mentioning a number of examples from the book under question that Hanafi jurists actually employed the Sunnah of the Prophet (peace be on him) as a primary source in their legal discourse.

Note: Downloadable document is in Urdu.

Keywords: imam Muhammad b. Hasan al-Shaybani, Hadith, Sunnah, Kitab al-Asl, Kitab al-Mabsut

Suggested Citation

Dr, Mubasher, امام شیبانی کا استنباط احکام کے لیے حدیث سے استدلال: کتاب الاصل کی روشنی میں ایک تنقیدی مطالعہ (Application of Hadith in Legal Injunctions with Reference to Kitab al-Asl by Imam Shaybani) (September 1, 2009). Fikr-o Nazar, Vol.47, Issue 1. (July-September 2009), Islamic Research Institute, Islamabad , Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2800892

Mubasher Dr (Contact Author)

International Islamic University, Islamabad ( email )

H-10 Islamabad
Islamabad, Capital territory 44000
Pakistan

HOME PAGE: http://iri.iiu.edu.pk/index.php/iri/content/id/11

Harvard Law School ( email )

1875 Cambridge Street
Cambridge, MA 02138
United States

Here is the Coronavirus
related research on SSRN

Paper statistics

Downloads
43
Abstract Views
465
PlumX Metrics